سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی لجر نانو اس

بررسی Ledger Nano S - راهنمای کاربر جدید برای کیف پول سخت افزاری

loewan (44) در #bitcoin • 6 سال پیش (ویرایش)

 

 

چرا باید یکی بگیری

پس از هک اخیر استیمیت، آخرین حمله به بیت فینکس بیت کوین منجر به از دست رفتن ده ها هزار بیت کوین شده است. از آنجایی که گرد و غبار هنوز فروکش نکرده است، بسیاری از کاربران باتجربه انتقاد می کنند که وجوه خود را به جای مدیریت آن در دستگاه خود، در یک نهاد متمرکز بگذارید. اما با بدافزارهای بسیار رایج و دستگاه‌های شخصی که در برابر حملات اختصاصی آسیب‌پذیر هستند، چگونه می‌توانید مطمئن باشید که دارایی‌های دیجیتالی شما می‌توانند ایمن نگهداری شوند؟

 

کیف پول‌های سخت‌افزاری اساساً دانگل‌های الکترونیکی با چیپ‌ست‌های اختصاصی هستند که کلیدهای ارزهای دیجیتال را برای شما مدیریت می‌کنند. همه چیز در زیر کاپوت انجام می شود و کلیدهای خصوصی شما هرگز از دستگاه خارج نمی شوند. با استفاده از مشتریان خود یا برنامه‌های شخص ثالث پشتیبانی شده، صندوق سازماندهی می‌شود و تراکنش‌ها فقط با اعتبارسنجی روی دانگل فیزیکی امضا و به بلاک چین پخش می‌شوند.

 

در حال حاضر کیف پول‌های سخت‌افزاری مختلفی با قیمت‌های 15 تا 89 یورو در دسترس هستند، اما در این مقاله، من بررسی عملی خود را در مورد Ledger Nano S (58 یورو) ارائه می‌دهم که نشان می‌دهد چقدر ذخیره کردن آن برای شما آسان است. دارایی های دیجیتال شما در دستگاهی از این نوع. و در حالی که STEEM هنوز توسط هیچ کیف پول سخت افزاری پشتیبانی نمی شود، امیدواریم این راهنما به شما بینشی از نوع فناوری موجود در فضای ارزهای دیجیتال را ارائه دهد. بنابراین هنگامی که در نهایت پشتیبانی ارائه شد، در مورد اینکه آیا ارزش تغییر را دارد یا خیر مطلع خواهید شد.

 

اولین برداشت

 

 

از زمانی که اپل برای اولین بار گجت‌های الکترونیکی را با بسته‌بندی ممتاز خود وارد قلمرو لوازم جانبی مد روز کرد و ضخامت کتابچه‌های راهنما را حذف کرد تا بتوان از آنها به عنوان وزنه کاغذ استفاده کرد، تقریباً تمام محصولات دیجیتال از این روش پیروی کردند. Ledger Nano S تفاوتی ندارد.

 

در جعبه شیک، کیف پول سخت افزاری، کابل USB، یک بند، این سیم عجیب و غریب و یک حلقه کلید خالی را خواهید یافت. من نتوانستم نحوه اتصال لوازم جانبی را بفهمم زیرا نقطه اتصال اختصاصی وجود ندارد و سوراخ عظیم کمی بیش از حد بزرگ به نظر می رسد. به هر حال این مهم نیست.

 

 

 

این بسته همچنین حاوی یک "برگ بازیابی" و کارت معمولی "شروع به کار" است که نشانی اینترنتی آموزشی در پشت آن مهر شده است.

 

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S

 

خود دستگاه ثابت و خوب ساخته شده است. در حالی که روکش فلزی روی بدنه فلزی دارای یک لکه بسیار جزئی در لبه است، بخش پلاستیکی که اجزای الکتریکی را در خود جای داده است بدون درز است و حتی با فشار دادن دو دکمه خم نمی شود.

 

صفحه نمایش بسیار روشن و شفاف با رنگ آبی سرد است.

 

تنها مشکلی که دارم این است که حس تاکتیکی دکمه دو کمی ناهموار به نظر می رسد، اما من در اینجا به طور جدی حساس هستم.

 

راه اندازی

 

 

این روند کاملا بدون درد بود. شما از طریق یک سری دستورالعمل های ساده روی صفحه نمایش LCD آن هدایت می شوید که به شما در ایمن سازی و شخصی سازی دستگاه کمک می کند.

 

ابتدا، از شما خواسته می شود که با استفاده از دو دکمه، شماره پین ??4 رقمی را وارد کنید تا بین اعداد 0-9 بچرخید (من از Trezor متنفر بودم که 0 را در نظر نگرفته بودم) و هر دو دکمه را به عنوان "بعدی". به این ترتیب، حتی اگر دستگاه گم یا دزدیده شود، کیف پول به سادگی بوت نمی شود.

 

سپس دستگاه توالی 24 کلمه‌ای را برای شما نمایش می‌دهد که می‌توانید آن را روی «برگ بازیابی» بنویسید، بنابراین در صورت گم کردن کیف پول سخت‌افزاری، می‌توانید یک کیف پول یکسان را در یک دستگاه جدید بازسازی کنید و برای دسترسی به وجوه خود از سر بگیرید. .

 

پس از اینکه تأیید کردید عبارت بازیابی را یادداشت کرده اید، دستگاه با درخواست کلمات n-امین و m-امین دنباله شما، شما را به چالش می کشد. هنگامی که دو کلمه را به درستی از لیست انتخاب کردید، راه اندازی کامل می شود. کل پروسه باید کمتر از 10 دقیقه طول بکشد. آسان. من آن را دوست داشتم.

 

با نسخه قبلی Ledger Nano و HW.1، این کار بسیار به هم ریخته بود. بدون صفحه نمایش، تنها راه برای شما برای راه اندازی در یک محیط استریل این است که تصویر را برای یک بوت USB تمیز دانلود کنید (آره، اگر نمی دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنم، این برای شما دردسر خواهد بود!) .

 

تجربه ی کاربر

Ledger Nano S با مشتریانی برای بیت کوین و اتریوم (و Fido U2F که بعداً بررسی خواهم کرد) ارائه می شود، این باعث می شود اولین کیف پول سخت افزاری ETH باشد! *Party popper* مشتریان را می توان به عنوان افزونه های Chrome بارگیری کرد و همان دستگاه می تواند از یک کیف پول BTC و ETH پشتیبانی کند. پس از وارد کردن کد پین خود پس از راه اندازی اولیه، باید کیف پولی را که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید انتخاب کنید، به این معنی که نمی توانید هر دو کیف پول را همزمان باز کنید.

 

 

 

کیف پول بیت کوین مانند نسخه قبلی خود باقی می ماند و در بین تمام کیف پول هایی که استفاده کرده ام به عنوان مورد علاقه من باقی مانده است (Trezor و Electrum به نظر می رسد که توسط کدگذاران طراحی شده اند). چیدمان تمیز است و موجودی (در بیت کوین و معادل فیات آن) و تمام تراکنش ها را با کمترین میزان شلوغی نمایش می دهد. دکمه ها جلا داده می شوند و به راحتی روی چشم ها می آیند در حالی که متن فقط ... خوب است!

 

 

 

چیزی که این را به بازار اصلی تبدیل کرد این است که چگونه بسیاری از گزینه های غیر ضروری را از بین می برد. فقط ترجیح خود را انتخاب کنید